Comeback

U Zenici na kraju dana, pored ostataka visokih peći kupujem sok. Skidam kišni kombinezon i odlučujem slijedećih 3 sata voziti “au naturel”. Neka kiša prodre kroz odijelo i rukavice. Gledam vlasnika dućana i njegovog malog sinu i znam da motor i sve sjajne stvari prolaze i nestaju,  a da je njihova trgovina, trud i obitelj… Continue reading Comeback

Sevdah

Tri kolone ulaze u Sarajevo. Kraj mene mlada sarajka sama u Golfu iz ’84. Lijevom rukom trese cigaretu kroz otvoren prozor,  a desnom drži mobitel i piše poruku vrhovima dugih, crvenih noktiju. Kratkom by the book procedurom parkiram na nogostupu pored Baš Čaršije, sjedam u Ferhatovića broj 5, uzimam velike s cijelom lepinjom i jogurtom.… Continue reading Sevdah

Kanjon kroz koji teče Piva

Jutro u Podgorici je nagovještalo ono što su meteorolozi već danima prognozirali: oblake i kišu. Ipak ovdje sve ima neki mediteranski ugođaj. Malo me samo brine kako ću proći brdske ceste pored Durmitora na putu za Bosnu, ako bude veliki pljusak. Nakon doručka i oblačenja sveg nepropusnog polazimo prema sjeverozapadnom Nikšiću. Prije polijetanja stajem pored… Continue reading Kanjon kroz koji teče Piva

Podgorica

U smiraj dana uplovljavamo u Podgoricu. (Titograd za one koji nisu u toku) Garaža za Bertu i vrući tuš za mene. Pola sata kasnije stojim nasapunan u sobi sa šalicom čaja u ruci i stoički umirem od hladnoće dok se ne zgrije voda u bojleru. Kojeg je trebalo uključiti prije sapunjanja. Kratka šetnja gradom. Gotovo… Continue reading Podgorica

Slatko od borovnica

Planiske i brdske ceste me nakon Rožaja vode kroz: Bijelo Polje, Mojkovac i Kolašin. Svako malo se zaustavljam na vrhovima brda, gasim motor i uživam u tišini. Vrijeme za putovanje je fantastično: puno svjetla i ugodna temperatura. Uz cestu stajem kraj štandova sa ukuhanim plodinama. Stara majka i krhka plavuša od metar i devedeset, koja… Continue reading Slatko od borovnica

Planina

Suncani planinski prijelaz iz Peći za Rožaje spada medju najljepse ceste koje sam vozio. Užitak za mašinu i vozača. Serpentine i pogled do obzorja. Od cestovnih razbojnika sam vidio samo sitna govanca. Vjerojatno lisica. Prošao pored dvaju vukova, po jedan kod svakog graničnog prijelaza. Taj dan su bili na posebnom zadatku, maskirani u pse mjesance… Continue reading Planina

Caj i kolac u Pristini

Prilaz Prištini i prigradska naselja su ugodno iznenadjenje: velike i nove višestambene zgrade na ulazu u Pristinu (nema fotke). Gledano u brzini u vožnji sve boje i oblici djeluju estetski vrlo ugodno i prihvatljivo. U usporedbi s urbanim naseljima masovnih stanovanja velikih gradova istočne i jugoistočne Evrope ovdje te nove, velike i gusto slozene nove… Continue reading Caj i kolac u Pristini

Kosovo

Zaspao sam u Skopju uz pjesmu mujezina. U jutro me na odlasku ispracaju nedjeljna crkvena zvona. Stižem na Kosovsku granicu. Ulazak uz placanje auto osiguranja za Bertu. Ljubazna sluzbenica je trcala zamnom u drugu zgradu, jer da ipak ne moram platiti osiguranje kad je vozilo iz Makedonije.  Kako?  Pa imate Skopsku registraciju. Ipak nemam.  Onda… Continue reading Kosovo

Skopje

Točno u 18:00. “Le Village”: hotel/hostel/motel/sve što treba u staroj ulici, 10 minuta pjesice od glavnog trga. Raj za putnike motorom. Ako trebate jeftin, čist i jednostavan smještaj u centru grada s dvorištem za mašinu, onda je “Le Village” u Skopju mjesto za vas. Preko puta, s druge strane bulevara, u sjeni betonskog šoping centra… Continue reading Skopje

Grad Niš

Okupan suncem. Nitko nije ostao u kuci. Ruca se vani u starom dijelu grada. Mrcina je na nekom parkiralistu kraj rijeke u blizini starih zidina. Strogi centar u 10 minuta setnje. Moj kostim pobesnelog Maksa privlaci paznju na gradskom korzu.  Al mozda se ti ludi stranci tako sad nose. Rucak u kafani kod gazde Rajka.… Continue reading Grad Niš

Sunce

Prosao Bg obilaznicu. Greskom. Umjesto kroz centar. Pregorio mi modul u glavi za lijevu i desnu stranu. Zaobilaznica je greška. Ako idete da znate. Kolone i nenaseljena suburbija. Bolje stajat u koloni u velikom gradu nego kraj second hand burze automobila. Dva Slovačka GSa brzo prolaze između kolona jer nemaju bočne kofere. Amateri. Mi profesionalci… Continue reading Sunce

Djed Mraz

U 5 je bila nula. Pa smo se Berta Dragon i ja vratili u krevet i cekali penzionerskih pola 8. Šest slojeva odjeće gore i četiri dolje. Grijane ručke na maksimum. Berta pogledom grije cestu i topi eventualni led. Šuma Brezovica u mraku. Hladno. Čekamo sunce Benzinska u Babinoj Gredi. Tri godine kasnije. Jos mladji… Continue reading Djed Mraz